In deze case-study leest u...

Hoe wij Peerbolte Lifesaving binnen drie maanden op #1 kregen op Google

Ieder bedrijf verlangt er naar om op #1 te staan op Google. 71% van alle mensen zoekt niet voorbij de eerste pagina. En de meesten zullen alleen de eerste paar resultaten aanklikken. 

In de top 3 staan op Google levert daarom veel meer website bezoekers op. Peerbolte Lifesaving staat nu op relevante zoekresultaten op de eerste, tweede of derde positie, afhankelijk van het zoekwoord.

Hoe hebben we dit gerealiseerd, en wat voor resultaten levert dit op? Ontdek het in deze case-study over het Keuringsstation Peerbolte Lifesaving.

Starten vanaf nul

Toen we Ger en Joey van Peerbolte Lifesaving leerden kennen waren ze slecht vindbaar op internet. Sterker nog: ze hadden geen website.

Bekijk hier de nieuwe website van Peerbolte Lifesaving

“We hebben het pand en de klanten overgenomen van het bedrijf waar we voorheen voor werkten. We hadden het in bepaalde periodes van het jaar daarom ook behoorlijk druk. Maar we misten een plan om nieuwe klanten aan te trekken."

Joey Peerbolte

Waarom kozen Ger en Joey om partners te worden van MKB Watersport?

“We kozen voor MKB Watersport omdat ze met een gedegen en compleet plan kwamen. Ze ontwikkelden niet alleen een goede website, maar ook video’s en blogs waarmee we mensen goed kunnen informeren.

Ze voorspelden dat we een grote kans zouden hebben om hoog in Google te komen. We staan nu op #1 op het belangrijkste zoekwoord. Geen idee hoe ze dit geflikt hebben, maar we krijgen nu veel aanvragen via de site!”

Ger Peerbolte

"Hoger in Google komen is net een zeilwedstrijd "

Hoger in Google komen met een watersport website is als een zeilwedstrijd. Je maakt een plan, maar zult pas aan het einde van de race zien of dat plan heeft gewerkt. 

In het geval van Ger en Joey maakten we een ‘wedstrijdanalyse’ en zagen dat de concurrentie slechte websites had, die al enkele jaren niet waren vernieuwd. 

Ook deden concurrenten niets met bloggen en video’s op Youtube. We hebben toen een voorstel gemaakt voor een online media offensief.

Dit is de strategie die we hebben opgezet:

Een prachtige nieuwe website

Professionele Youtube video's

Informerende blogartikelen

Een nieuwe website die ervoor zorgt dat:

  1. Peerbolte een professionele indruk maakt op potentiële klanten;
  2. Bezoekers op een prettige manier worden aangezet tot het aanvragen van een keuring;
  3. De site zo hoog mogelijk in Google komt op de belangrijkste zoektermen.

Video’s op Youtube, gebaseerd op de belangrijkste zoekwoorden zorgen dat:

  1. Ger en Joey direct een persoonlijke indruk maken op beeld, wat drempelverlagend werkt;
  2. Het bedrijf op de tweede meest gebruikte zoekmachine, Youtube, ook goed vindbaar is;
  3. De expertise van Peerbolte zichtbaar wordt dankzij de professionele uitleg over reddingsvlotten en -vesten.

Blogs met uitgebreide informatie, zodat:

  1. Het bedrijf nog hoger in Google komt op de meest gezochte zoekresultaten;
  2. De professionaliteit van Ger en Joey verder wordt onderbouwd door kennisdeling;
  3. De website van Peerbolte dé plek wordt waar men naar verwijst als er in online communities vragen worden gesteld over het keuren van reddingsvlotten.

Wat zijn de resultaten?

1. Een mooie website op PC, tablet en mobiel

Google probeert de meest relevante en snelle website als eerste te laten zien. Het is ook heel belangrijk dat een website er goed uitziet op een telefoonscherm. Omdat 80% van alle internetters op hun mobiel surft, is dit essentieel.
 

Hieronder zie je dat de website er goed uitziet op PC, tablet en mobiel. Wij zorgen dat de website de beste presentatie geeft op alle platformen. Snelheid en gebruikerservaring zijn daarbij het belangrijkste.

De gebruiker moet direct weten wat er van hem verwacht wordt. Te veel opties en overbodige teksten zorgen dat de bezoeker niet direct vindt wat hij of zij zoekt. Daarom moet de website één duidelijk pad aanbieden, dat de bezoeker bewandelt.

Resultaat: De website van Peerbolte ziet er goed uit op alle apparaten. Dit geeft een professionele indruk. Met als resultaat: veel nieuwe klanten. 

2. Hoog scoren op Google

Naast een mooie en snelle website, is het ook belangrijk dat de teksten goed zijn. Dat is waarom we veel aandacht geven aan de exacte bewoording. Eén woord kan al een verschil maken in de vindbaarheid van de pagina.
 

Ook zorgen we ervoor dat potentiële klanten een prettige indruk krijgen, door persoonlijke foto’s prominent op de website te plaatsen. Peerbolte Lifesaving is een familiebedrijf en ze hebben veel persoonlijke aandacht voor hun klanten. Daarom moest dit zichtbaar zijn op de site.

Resultaat: Mensen weten Ger en Joey te vinden op Google, tussen en boven de concurrenten van het bedrijf. Hierdoor krijgen ze meer bezoekers, en uiteindelijk meer klanten.

“Direct nadat de website live ging zagen we een toename in het aantal aanvragen. Het bleek dat mensen ons al zochten, maar niet konden vinden. De website die Freerk en Judith maakten bleek direct een succes.”

Joey Peerbolte

Resultaten meten en verbeteren

Omdat ‘Google rankings’ pas achteraf zichtbaar zijn, zie je de resultaten pas na enige tijd. 

Na een periode van bijstellen en afstellen van de website, zagen we dat Peerbolte steeds hoger in Google kwam. Verderop leest u wat we daarvoor allemaal hebben gedaan.

Terwijl ik dit schrijf staat de website al enkele maanden op #1 bij het meest gezochte zoekwoord.

Mogelijk staat de website bij uw zoekscherm op een andere plek, maar u zult de website en de video’s zeker op de eerste pagina zien. Hier leest u waarom de positie van de website per persoon verschilt.

3. Professionele video's op Youtube

Er zijn veel mensen die informatie zoeken via YouTube, of liever een video kijken dan een tekst lezen. Daarom hebben we voor Ger en Joey ook twee video’s gemaakt over het keuren van reddingsvesten en reddingsvlotten. Dit laat zien dat de mannen kennis van zaken hebben. 

Google schotelt gebruikers graag video’s voor en onze video kwam daarom ook direct bovenaan te staan in de zoekresultaten. Dus naast een goed scorende website, staat ook de video hoog in de zoekresultaten.

Resultaat: Potentiële klanten hebben direct het gevoel dat ze de medewerkers goed kennen, en dat Ger en Joey de experts zijn die hen het beste kunnen helpen. Zo domineren ze de eerste pagina van Google en spreken verschillende soorten klanten aan.

"Het is onze missie om uw site zo lang mogelijk, zo hoog mogelijk te laten verschijnen. Op zoveel mogelijk apparaten, bij de meest gezochte zoekwoorden in uw niche."

Nog beter gevonden worden

Enkele weken na de lancering van de website zagen we dat Peerbolte al redelijk goed zichtbaar was op Google. Maar, ze werden nog niet in de top 3 gevonden. 

We geven geen garantie voor een top-3 positie, omdat Google per dag, en zelfs per apparaat dezelfde website op #1, #3 of #10 kan zetten.

Het is onze missie om uw site zo lang mogelijk, zo hoog mogelijk te laten verschijnen. Op zoveel mogelijk apparaten, bij de meest gezochte zoekwoorden in uw niche.

4. Blogartikelen waar de expertise vanaf spat

Net als in veel sectoren zijn er rondom het keuren van reddingsvlotten veel vragen. We hebben een analyse gemaakt van de meest gestelde vragen op zeil forums, Facebook-groepen en door letterlijk de steiger op te gaan, en met zeilers te spreken over reddingsvlotten. Dit leverde een lijst op van veelgestelde vragen.

Misschien hebt u zelf al een website met een blog, en plaatst u daar af en toe een bericht op. Maar de kans is vrij groot dat uw berichten minder dan 350 woorden bevatten. Het gevolg van korte artikelen is dat bezoekers maar heel kort op de pagina blijven. Het is voor Google belangrijk dat bezoekers lang op een pagina willen blijven, want dit is een signaal dat ze de website waardevol vinden. En websites die mensen fijn vinden, krijgen een hogere plek in Google.

We besloten daarom om meerdere artikelen te schrijven van minimaal 2000 woorden. In deze artikelen wordt antwoord gegeven op de meest gestelde vragen, en geeft inzicht in allerlei zaken waar potentiële klanten nooit over nadachten. Ze werden dus daadwerkelijk wijzer van het artikel.

Op tactische locaties wordt in de artikelen verwezen naar de diensten van Peerbolte. Zo zorgen we dat men begrijpt wat Peerbolte te bieden heeft, en wat voor stappen de bezoeker moet zetten, om met ze in contact te komen.

Het gevolg van deze strategie was dat de website van Ger en Joey verder begon te stijgen in de zoekresultaten. Ze gingen voorbij aan hun competitie en staan met meerdere verwijzingen naar hun site in de eerste zoekresultaten.

Naarmate de website vaker wordt bezocht, krijgen we meer data over het gedrag van bezoekers op de website. Dit betekent dat we continu kunnen werken aan het verbeteren van de site, zodat er steeds meer potentiële klanten komen.

5. Aandacht voor de nieuwe website

Wanneer je een nieuwe website lanceert, is het belangrijk dat je hier op zoveel mogelijk plekken aandacht aan geeft. Het is net als een feestelijke opening van een winkelpand. Je wilt dat mensen weten wat er te halen valt op de website. Ook dit hebben we voor Ger en Joey opgepakt. Wij zijn actief op diverse online platformen waar zeilers elkaar ontmoeten. Hierdoor zijn we in staat om het bedrijf te introduceren bij mensen die vragen stellen over reddingsvlotten. Reacties met tips, zoals de onze, worden gretig gelezen en geklikt. 

Resultaat: De bekendheid van het bedrijf direct begint te groeien bij het lanceren van de website. 

Volledige ontzorging

Voor de ontwikkeling van deze website, en de resultaten die zij hieruit kregen, hebben Ger en Joey bijna niets zelf hoeven doen. Ze hebben, zoals ze zelf zeggen, geen kaas gegeten van het internet. Wij namen het volledige project voor ze uit handen.

Wilt u beter gevonden worden en nieuwe klanten krijgen via uw site?

Vraag een gratis kansenonderzoek aan

  • Onderzoek naar de kwaliteit van uw site
  • Direct inzicht in uw online groeikansen
  • Gratis telefonisch advies n.a.v. conclusie
  • Exclusief voor de watersportsector
  • Het aanvragen van dit onderzoek verplicht u nergens toe